האם אתם יכולים לדמיין את חייכם ללא רשת 'סטימצקי'?
- ראשי ראשי
- אודות אודות
האם אתם יכולים לדמיין את חייכם ללא רשת 'סטימצקי'?
האם אתם יכולים לדמיין את חייכם ללא רשת 'סטימצקי'?
המותג סטימצקי נוסד בשנת 1925. חזונו הערכי היה עיצוב והעשרת התרבות בישראל. מייסדי סטימצקי פעלו במספר חזיתות על מנת לקדם את החזון הזה: הם יצרו את ה-Bookmobile – החנות הנוסעת שהביאה את חוויית רכישת הספרים והקריאה בכל מקום בארץ, פתחו עשרות חנויות בכל רחבי הארץ מתוך האמונה שכל אדם זכאי לחנות ספרים באזור מגוריו, ויזמו פרוייקטים חברתיים ופעילויות שנועדו לקדם את קהילת הספרות בארץ.
מאז ומעולם התנהלו חנויות הספרים בצורה מכובדת, היות שספר הינו מוצר תרבותי שנועד לפתח ולעצב את התרבות המקומית. מרבית חנויות הספרים הצליחו לשמר את האיזון בין הרצון לקדם את תרבות הקריאה לבין הצורך לספק מבצעים והטבות ללקוחותיהן.
בשנת 2006 גברה התחרות וענף הספרים החל להתנהל בדומה לענפי קמעונאות אחרים – חשיבות הערכים המוספים פחתה לעומת המחיר – שהפך לגורם הקובע העיקרי. רשת סטימצקי ניצבה בפני אתגר מורכב: היה עליה להתמודד עם תופעת ה'ספר בשקל' תוך שמירה על מטרתו המוצהרת של המותג 'סטימצקי': קידום תרבות הקריאה בישראל.
רשת סטימצקי פעלה בשני צירים מקבילים: מבחינה ערכית – הרשת המשיכה להעשיר את חייהם של לקוחות המותג ושל עם הספר, ולחזק את החיבור הרגשי של הלקוחות אל הרשת תוך מתן דגש על מומחיות ואיכות השירות. מבחינת המחיר – סטימצקי הצליחה להיות הרשת האטרקטיבית ביותר מבחינת המחיר תוך כדי שמירה על כבוד הספר והסופר.
במהלך השנים הבאות, הקדישה סטימצקי משאבים כדי לשפץ את חנויות הרשת ולהציע ללקוחותיה חווית קניה וקריאה ברמה הגבוהה ביותר, זאת מתוך ההבנה שהחנות היא כלי השיווק של החברה ונקודת המגע עם הלקוח.
המוצרים הנמכרים בסטימצקי הם מוצרים באיכות וברמה גבוהה, והמוכרים בסטימצקי הינם אנשי ספר אשר מיומנים ומוכשרים במענה לבקשות הלקוחות ובמתן המלצות. סטימצקי שמה דגש על מתן שירות יעיל, זמין ואיכותי ללקוחותיה, הן בחנויות והן במוקד שירות הלקוחות.
בנוסף למגוון הרחב של המוצרים הנמכרים בחנויות סטימצקי, סטימצקי מנהלת ומפעילה גם חנויות מזכרות ייעודיות בנמלי התעופה ובמוזיאון 'יד ושם'. בחנויות אלו מציעה סטימצקי מגוון רחב של מזכרות, מתנות איכותיות ומוצרי יודאיקה לתייר המבקר בישראל.
בנוסף לחנויות ברחבי הארץ, סטימצקי השקיעה ומשקיעה רבות בפיתוח אתר אינטרנט נגיש ונוח עבור לקוחותיה. האתר מהווה חנות וירטואלית נגישה ונוחה עבור לקוחותיה מכל רחבי הארץ והעולם. לסטימצקי מועדון לקוחות מצליח, המונה מעל 450,000 חברים, שמקבל הטבות ייחודיות וחדשות מעולם הספר. הרשת הינה בעלת העמוד הספרותי הכי גדול, פעיל וצומח בפייסבוק )המונה מעל 146,000 עוקבים(. סטימצקי עורכת מדי שנה את אירועי חג הספר העברי ומקימה עשרות ירידי ספרים בכל רחבי הארץ, ובכך מקדמת את הגשמת החזון של הבאת עולם הספרות והתרבות אל קרבתו של כל אדם בישראל.