אודות סטימצקי

כיצד הצליחה סטימצקי להפוך מחנות ספרים למותג עוצמתי המעצב את סדר היום התרבותי בישראל, ואשר לקוחותיו מצהירים כי אינם יכולים לראות את חייהם בלעדיו?
הכול בזכות חזון ערכי מעורר השראה, ועבודה אינטנסיבית של 88 שנים.

אחת השאלות ששואלים אנשי השיווק כדי לבחון את חוזקו של המותג היא: 
"מה יקרה אם מחר בבוקר המותג יעלם? 

האם איכות החיים של לקוחותיו תפגע משמעותית, או שחייהם יישארו בדיוק כפי שהיו?" 
מגזין דה מרקר ביקש להבין מי הם המותגים בישראל אשר בלעדיהם חיי לקוחותיהם לא יהיו כשהיו. 

סטימצקי הגיעה למקום הרביעי, אחרי גוגל, צה"ל ושירותי החירום של מדינת ישראל.

מורשת של 88 שנים

המותג סטימצקי נולד ב- 1925 עם חזון ערכי ברור: להיות מותג המעצב ומעשיר את התרבות במדינת ישראל. במשך שנים פעלו מייסדי סטימצקי כדי לקדם את חזונם. הם יצרו את ה- Bookmobile שהביא את חווית הקריאה לכל פינה בארץ, ייסדו מגוון פרויקטים חברתיים במטרה לקדם את קהילת הספרות, ופתחו עשרות חנויות ברחבי הארץ, מתוך אמונה שכל אדם זכאי לחנות ספרים בקרבת ביתו.

עולם הספרים התרבותי והמכובד הופך ל- "Heavy Discount"

עולם הספרים התנהל בצורה מכובדת מאז ומעולם. זאת מתוך הבנה כי ספר אינו מוצר צריכה טיפוסי אלא מוצר תרבותי שתפקידו לפתח ולעצב את התרבות המקומית. לכן, מרבית חנויות הספרים בישראל שמרו על איזון עדין בין הרצון לקדם את תרבות הקריאה בישראל ובין הרצון לספק מבצעים והטבות ללקוחותיהן.
בשנת  2006 עם התגברות התחרות, החל ענף הספרים להתנהל כמו עולם קמעונאות הדיסקאונט. עולם בו אין חשיבות לערכים מוספים והדבר היחידי הקובע הוא המחיר. המותגסטימצקי ניצב אז בפני מצב מורכב: כיצד מותג אשר מטרתו קידום תרבות הקריאה בישראל בוחר להתמודד עם תופעת ה"ספר בשקל".

כדי להתמודד עם התחרות האגרסיבית סטימצקי פעלה בשני צירים מקבילים. על ציר הערך- המשיכה להעשיר את חייהם של לקוחות המותג ושל עם הספר, ולחזק את החיבור הרגשי של הלקוחות אל הרשת. על ציר המחיר- סטימצקי הוכיחה שניתן להיות הרשת האטרקטיבית ביותר מבחינת המחיר לצרכן, אך לעשות זאת תוך שמירה על כבוד הספר והסופר.

סטימצקי מגדירה מחדש את חווית הקריאה

בעולם הקמעונאות, החנות היא כלי השיווק של החברה. במהלך השנים הבאות, הקדישה סטימצקי משאבים כדי לשפץ את חנויות הרשת ולהציע ללקוחותיה חווית קניה וקריאה ברמה הגבוהה ביותר. בנוסף, הושם דגש על סדור מרחב החנות בצורה מזמינה וטבעית, תוך חלוקת הספרים על פי נושאים מובנים.