קשה להאמין שכבר יותר משנה וחצי אנחנו נמצאים במציאות ההזויה הזאת. הלב נחמץ בכאב למחשבה על אחינו ואחיותינו שעדיין נמצאים בשבי האויב האכזרי, וגוועים ברעב יום אחרי יום.
משפחות שכל רצונן הוא לראות את אהוביהן ולחבקם באהבה, מצפות לאיזשהו בדל מידע שיבהיר את מצבם של היקרים להם מכל.
עם שלם שליבו נמצא במנהרות ובמרתפי החמאס. עם שלם שמייחל לראות את החטופים יושבים בחיק משפחותיהם. בודדים שהפכו לסמל למצב העם. כל חטוף שמשוחרר ממלא את הלב בשמחה והתרגשות. כל חטופה ששבה לחיק העם ממלאת את הנשמה בתחושת ניצחון וגאווה על היותנו בני אותו העם.
סיפורי גבורה של מבחר הלוחמים שמוסרים את נפשם למען אחיהם שבשבי. אנשים שנכנסים אל תוך התופת מתוך הכרה שכשישובו מהקרב, כבר לא יהיו אותם האנשים שיצאו. חלקם פצועים ופגועים גופנית, כולם פצועים ופגועים נפשית, וחלקם לא ישובו לעולם.
הורים לילדים הולכים לתוך הסכנה מתוך תחושת שליחות עמוקה, מתוך ידיעה שהם הולכים להגן על דבר גדול ונשגב יותר מהאינדיבידואל. מוכנים לעשות הכול למען העם והמדינה. לוחמים שבידם האחת נושאים רובה ובידם השנייה מחזיקים בספר התורה, ממלאים את הלב בגאווה על כך שאנו משתייכים לעם הזה.
”עם הנצח אינו מפחד מדרך ארוכה” – יש הרואים בזה סיסמה, ויש הסבורים שזהו סלוגן יפה, אך המשפט הזה מבטא את מהות העם הזה. עם הנצח איננו קיבוץ מקרי של יחידים שהגיעו למקום מסוים, ולכן נחשבים לעם. איננו אומה שהאזור הגאוגרפי יוצר את זהותה, כדי שתוכל להגן על פיסת הקרקע שעליה היא יושבת.
עם הנצח איננו נשען רק על עברו, אלא במיוחד על עתידו. זהו עם שתפקידו להאיר לכלל האנושות את הדרך בה עליה ללכת, ועל כן נרדף ונטבח במשך כל הדורות. עם שלמרות הרדיפות, הגזרות, ההשמדה והניסיונות לפורר את מהותו – עומד זקוף מול הרוחות המנשבות שמבקשות לעקרו. זו מלחמת החושך באור, הרע בטוב, האכזר ברחמן. מלחמה שבסופה רק אחד מהצדדים יוכל לשרוד.
בכאב רב אני שומע את הרוחות הנושבות מכל קצוות העולם, המבקשות להכתים את מלחמתנו בחמאס ולהטיל עליה את אות הקלון של רצח עם. אנשים חסרי דעת ובינה מציבים זה מול זה את פעולות הטרור ואת המלחמה הלגיטימית של לוחמינו. עמים מציגים את הלוחמים כפושעי מלחמה ומאיימים עליהם בפקודות מאסר ובעונשים חמורים. אותם עמים ששחטו, שרפו וטבחו בעם היהודי לאורך כל ההיסטוריה, מנסים לטבוח בו שוב – הפעם על ידי כפיית ידיו בכבלי חוק בינלאומי, שפרשנותו העקומה אוסרת עליו להגן על עצמו מהשמדה.
הכאב גובר כאשר קולות נלוזים כאלו נשמעים מבני עמנו – הוגי דעות, אנשי רוח, אמנים, אנשי אקדמיה ”נאורים”, פוליטיקאים וגנרלים בעלי שאיפות פוליטיות מובהקות – היוצאים חוצץ נגד זכותנו וחובתנו המוסרית להגן על עצמנו מפני אויב אכזר. אותו אויב שטבח, רצח, שרף, אנס ועשה מעשי זוועה שהאוזן והעין לא יכולות לשאת.
צרחותיהם של הבודדים הללו, המעוטרים לכאורה בכתר האליטה החברתית של המדינה ומקבלים גיבוי ממערכת המשפט ופקידי ממשל, נשמעות בקול רם יותר מקולם של מאות אלפי הלוחמים המגנים בגופם ובנפשם על עמם. שופרות התקשורת מגבירים את קולם פי מאות, ומחרישים את זעקת הקרב של לוחמי ישראל.
הדרך עוד ארוכה. מהמורות ואבני נגף רבות עוד צפויות לנו בטרם נגיע אל המנוחה ואל הנחלה. אך בתוך כל הבלגן הזה, חרף הקשיים, יודע כל יהודי בליבו שהוא שייך לעם הנצח. וכי יהיה מה שיהיה – עם הנצח ינצח.
יהי רצון שהקריאה בספר הזה תחזק בלב כולנו את ההכרה שאנחנו שייכים לעם הנצח, ושהאור והטוב ינצחו בסופו של דבר.
כולנו תפילה לשלום לוחמינו, לעילוי נשמת ההרוגים והנרצחים, ולהחזרת כל החטופים לבתיהם במהרה – ”ושבו בנים לגבולם...”
עשרת השבטים כבר יצאו לגלות. בארץ ישראל נותרה ממלכת יהודה בלבד – ממלכה המאוימת תדיר על ידי שכנותיה מן הצפון.
עול אשור מונח דרך קבע על צווארה, ולאחריו עול בבל הידועה לשמצה. ממלכה המנסה להיאחז בעצמאות כלשהי ולשמור על ייחודה.
אלו שנים של קיצוניות ותהפוכות. מלכים מושכים אחריהם את העם לדרכם האישית, מבלי להתחשב באזהרות הנביאים. הרצון הטבעי לחופש ולחרות משעבוד העמים הופך במהרה לניסיון לפריקת עול מלכות שמיים. סיאוב וטומאה עד קצה גבול האפשרות חותמים את הגולל על העם, ומובילים אותו לגלות ולחורבן ירושלים ובית המקדש.
אחרי שנים של קריאות נביאים ומאמצי מלכים נאמנים להשיב את העם למוטב – גם ממלכת יהודה יוצאת לגלות, בעקבות אחותה ממלכת ישראל.
קוראים רבים משתפים אותי כי הם מתאכזבים מהתמונה הקשה שמתוארת בספרים. אני נענה להם בחיוך: אינני התסריטאי וגם לא הבמאי של ההיסטוריה – רק אדם שמשקף את העבר, כדי שנוכל ללמוד ממנו לעתיד.
הספר הזה, התשיעי במספר, הוא כנראה המטלטל ביותר מבין כל הספרים עד כה. המציאות הכואבת והנוקבת חודרת את כל שכבות ההגנה. אני מבקש מכם ללבוש שריון קשקשים עבה לפני הכניסה למסע העקוב מדם.
ירמיהו, יחזקאל, דניאל ונביאים נוספים ילוו אותנו בדרכנו.
מסע קשה וכואב – אך עם תקווה לעתיד טוב יותר.
”ויש תקווה לאחריתך, נאום ה’, ושבו בנים לגבולם...”
איל כהן נולד בשנת 1970 במרכז הארץ בבית חילוני וגדל כאתאיסט. לאחר שירות צבאי יצא לטיול במזרח הרחוק, בהודו נפגש לראשונה במדיטציה והתחיל לעסוק בה באינטנסיביות רבה במשך כשנה וחצי. באחד הלילות, בעודו שקוע במדיטציה, חווה חוויה חוץ גופית, שבעקבותיה החל תהליך של חיפוש שהוביל בסופו לחזרה בתשובה. לאחר הנישואין, עברו איל ואשתו להתגורר בצפת, שם המשיך את לימודיו התורניים. כשנולדו ילדיו הראשונים (תאומים אחרי עשר שנות צפייה) החל לעסוק בכתיבת ספרי תורה, בעודו ממשיך ללמוד רוב היום וללמד בשעות הערב . ערב קיצי אחד, מערבי צפת הנעימים, ישב איל וכמה חברים בחצר ביתו והשיחה קלחה מעניין לעניין. אחד החברים צחק לפתע ואמר: ”וואלק דוד המלך היה בלגניסט לא קטן”, איל התבונן בו בניסיון להבין על מה הוא מדבר. כחוזר בתשובה, חסיד ברסלב מזה עשרים שנה, הופתע איל מיחסו המזלזל של החבר, אף שאיננו שומר תורה ומצוות. עדיין, הדרך שהוא דיבר על קודשי ישראל בזלזול כזה הייתה תמוהה בעיניו. חבר אחר שישב עמם, הנמנה עם שומרי התורה והמצוות הצטרף לדעתו של החבר המשותף, בהציגו את דמותו של משיח ה’ כאדם נאלח שכל פעולותיו היו בגלל אינטרסים ומידות מושחתות. השיחה זעזעה את איל עד עמקי נשמתו – כאדם שחוקר, לומד ואוהב את דמותו הנערצת של דוד המלך הכאב פילח עמוק. כששאל מהיכן הם שאבו את ה”מידע” ההיסטורי המסולף, אמרו כי הם קראו את העובדות הללו בספר, שנכתב על ידי אישה שפעם הייתה חרדית. הניסיונות להסביר, לנמק, להבהיר, נדחו - התגובה הייתה: ”הרי כך היא כתבה”. ”ניסיתם לקרוא בתנ”ך? בחז”ל? במפרשים?”, הקשה איל. התגובה הייתה: ”למי יש זמן וכוח לזה! הספר שלה סוחף, קל ונעים לקריאה”. מבלי הכנה מוקדמת החל איל לכתוב את סיפור חייו של דוד המלך. כשנתיים ארכה הכתיבה, בירור במקורות היהדות עד היכן שידו מגעת. תנ”ך, תלמוד, מדרשים, זוהר, מפרשי התנ”ך הראשונים והאחרונים .עשרות ומאות ספרים שליבנו, ביררו והבהירו את דמותו וחייו של דוד מלך ישראל . הספר על דוד המלך יצא לראשונה תחת הכותר ”אהבת המלך דוד”, וגרף תגובות נפלאות של מאות ואלפי קוראים. איל הוצף בשאלות: ”מה עם שאר גיבורי התנ”ך? מה עם עוד ספרים?”. הוא החל בכתיבה על דמותו של משה רבנו ודורו, כתיבה שארכה עוד כשנתיים, שקיבלה את הכותר ”דור המדבר” אך בטרם יציאתו לאור עלתה השאלה: ”למה לא להתחיל מההתחלה?!”. איל קפץ למים הגועשים וכתב את ”ימי בראשית”, גם כן כשנתיים, התורה נכתבה. השאלה: ”אבל מה עם יהושע ושופטים? צריכים לחבר את התורה עם דוד המלך!”, לא הייתה צריכה להישאל. מסע נפלא שארך עוד כשנתיים והספר ”ימי שופטים” הוכן. מאז יצאו עוד חמישה ספרים: ”מלכות שלמה”, ”שתי הממלכות” ”מלחמות המלכים” ”חזיונות ומלכים” ו- ”חורבן הממלכה”. כיום איל עומל על חיבור סיפרו העשירי...
מצטרפים למועדון סטימצקי ב 15 ש״ח ונהנים מיד מכל ההטבות מתנת הצטרפות למימוש בחנות בחודש העוקב *בכפוף לתקנוןשפע הנחות ומבצעים יחודייםהטבת יום הולדת שווה במיוחד!
זה הזמן להיות חברים!
מצטרפים למועדון סטימצקי ב 15 ש״ח ונהנים מיד מכל ההטבות מתנת הצטרפות למימוש בחנות בחודש העוקב *בכפוף לתקנוןשפע הנחות ומבצעים יחודייםהטבת יום הולדת שווה במיוחד!
בקשתך התקבלה
חברי מועדון נהנים מהטבות בלעדיות באתר
היי %firstname%,
כחבר/ת מועדון תוכל/י להנות מהטבות יום הולדת 10% הנחה!! כולל כפל מבצעים הטבות מחכות לך בסל *בכפוף לתקנון
איזה כיף שאנחנו חברים! חבר מועדון נהנה מהטבות בלעדיות
זה הזמן להיות חברים!
הצטרפו למועדון החברים של סטימצקי ותיהנו ממגון הטבות מתנת הצטרפות למימוש בחנות בחודש העוקב *בכפוף לתקנוןשפע הנחות ומבצעים יחודייםהטבת יום הולדת שווה במיוחד!
זה הזמן להיות חברים!
הצטרפו למועדון החברים של סטימצקי ותיהנו ממגון הטבות מתנת הצטרפות למימוש בחנות בחודש העוקב *בכפוף לתקנוןשפע הנחות ומבצעים יחודייםהטבת יום הולדת שווה במיוחד!
זה הזמן להיות חברים!
הצטרפו למועדון החברים של סטימצקי ותיהנו ממגון הטבות מתנת הצטרפות למימוש בחנות בחודש העוקב *בכפוף לתקנוןשפע הנחות ומבצעים יחודייםהטבת יום הולדת שווה במיוחד!