המרחב החברתי הוא מוצר חברתי

המרחב החברתי הוא מוצר חברתי

אנרי לפבר

"המרחב החברתי מכיל – תוך כדי כך שהוא מכתיב להם מקומות מתאימים (פחות או יותר) – את היחסים החברתיים של השעתוק, כלומר היחסים הביו-פיזיולוגיים בין המינים, הגילים, יחד עם ארגונה המפורט של המשפחה, ואת יחסי הייצור, כלומר חלוקת העבודה וארגונה, משמע התפקידים החברתיים המודרגים. שתי השתלשלויות אלה, ייצור ושעתוק, אינן ניתנות להפרדה: חלוקת העבודה משפיעה על המשפחה ומקיימת בה את עצמה; מנגד, ארגון המשפחה מתערב בחלוקת העבודה. אולם המרחב החברתי מבדיל בין פעילויות אלה, לא תמיד בהצלחה, על מנת "למקם" אותן. ליתר דיוק, עד עידן הקפיטליזם, מישורים אלה – של הרבייה הביולוגית ושל הייצור החברתי-כלכלי – משתרגים זה בזה ועוטפים בתוך כך את השעתוק החברתי, כלומר שעתוק החברה המנציחה את עצמה בתוך רצף הדורות, למרות הסכסוכים, העימותים, המאבקים והמלחמות. עוד נצטרך להוכיח שבתוך אותה רציפות ממלא המרחב תפקיד מכריע".


אנרי לפבר (1901-1991) היה פילוסוף וסוציולוג מרקסיסטי; לימד בין השאר באוניברסיטת שטרסבורג, באוניברסיטת ננטר ובטולוז והיה ראש המחלקה לסוציולוגיה במרכז הלאומי למחקר מדעי (CNRS). לפבר לא ראה בפילוסופיה תחום מבודד אלא שדה קרוב לעשייה פוליטית. למרות התנתקותו מהמפלגה הקומוניסטית ב-1958 המשיך להיות מחויב למטרותיה וכתיבתו קשורה בכך. יש הרואים בהרצאותיו הפופולריות כפרופסור לסוציולוגיה בננטר תפקיד מכריע בהתנגדות הסטודנטים במאי 1968.
קרא עוד... הצג פחות...
מחיר קטלוגי 36.00 ₪
מחיר באתר 32 .40
+ -
שם:
המרחב החברתי הוא מוצר חברתי
מחבר:
אנרי לפבר
כריכה:
רכה
שפה:
עברית
מק"ט:
011051633
מוציא לאור/ספק:
רסלינג
ביקורות

כתוב את חוות הדעת שלך

איך תדרג מוצר זה?